Uwagi do gosci

odpowiadam wyłącznie na posty na które chce mi się odpowiedzieć ... bo warto . nie zamierzam , na razie , moderować wpisów , usuwać inwektyw , walczyć z wiatrakami itp. pamiętajcie jedynie "polemisci" , trolle i sfrustrowani , że czytając mój blog i wypisując swoje uwagi zwiększacie jego "oglądalnosć" , a tym samym przyczyniacie się do rozpowszechniania moich poglądów . Dziękuję

wtorek, 18 września 2012

pierwsze koty ..... a koty to dranie som

W założeniu miał to być blog społeczno-polityczno-ekonomiczny  .  Poważny w każdym bądź razie .
Pewna Chustka spowodowała jednak , że pierwszy wpis będzie tylko ludzki ...
    Powiedziała dwa słowa "żyć uważnie" i zawarła w nich większosć tych tresci o których zamierzałem pisać. Bo pisać blog może każdy ja chciałem wiedzieć po co chcę to robić , w zasadzie nadal nie wiem po co , ale za to nabrałem ochoty , żeby powiedzieć  o czym myslę .
Żyć uważnie to widzieć , czuć tych którzy żyją obok , żonę , nieżonę , męża , niemężą , dzieci , bliskich bliskich , bliskich dalszych , ale także innych i "innych" , a nawet tych myslących inaczej .
dygresja :  lubię zdania wielokrotnie złożone , dygresje , wtręty i zakręty również mysli , cudzysłowy i nawiasy .
Wracamy do ad_rema  . Żyć uważnie to zastanowić się po co żyć i co naprawdę jest ważne . Powszechnie znana , akceptowana , czasem propagowana  lista to dom , rodzina , milosć ,dzieci , przyjaźń , praca .... i takie tam dla jednych imponderabilia dla innych duperele . Czasem lista jest rozszerzana o ojczyznę , naród , prawdę , sprawiedliwosć .... teraz poproszę o pomoc poetę , barda , kpiarza (cytować mądrzejszych też lubię) który zadał pytanie    "...prawda , ale jaka " - kto wie  kto to napisał niech nie liczy na nagrodę , ale może się pochwalić . W tym "ale jaka" zawiera się Chustkowe "uważnie"  . Oznacza to mniej mysl czego oczekujesz od  rodziny , przyjaciela , kolegi ...  (wstawić wg uznania) , a więcej co możesz dać .... a możesz zawsze dać dużo . Możesz się usmiechnąć , możesz powiedzieć dzień dobry (ćwiczenie wstępne dla niektórych , wystarczy jak nie powiesz spierdalaj) . Możesz przytulić , pogłaskać , pocałować żonę , nieżonę , męża , niemęża nawet jesli to będzie szok po 20 letniej przerwie w okazywaniu bliskosci , spróbuj jednak .
Ćwiczenie dla samotnych , można się usmiechnąć do sąsiada lub do pani w kiosku która nie ma 2 gr reszty , a nawet do tego kto Cię podsiadł w autobusie . Jak już jestes w tym autobusie , samochodzie , pociągu  (niepotrzebne skreslić) popatrz czasem za okno , żeby się nieco "ponapawać" swiatem . Nie wszystko jest brudne , dziurawe , a w drodze nie tylko dziury . Jest jesień , jest słonecznie , żółcą się liscie , a jesli pada to w zasadzie ten deszcz też jest potrzebny ....
to chyba tyle na początek , nad ciągiem dalszym jeszcze pomyslę 

20 komentarzy:

  1. Na dobry początek :))
    Czy to dlatego dzisiaj wciąż się do mnie uśmiechasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. usmiecham się częsciej niż dzisiaj , ale dziękuję za robienie frekwencji

      Usuń
    2. ja nie robię frekwencji, tylko dziś Twoje przemyślenia zaowocowały ze zdwojoną siłą :))) Ale podoba mi się to :)

      Usuń
  2. to i druga Ewa zrobi frekwencję :)
    życzę wytrwałości w prowadzeniu bloga:)
    i pytanie - czy ta pierwsza Ewa to TA Ewa ??:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo chyba tak, sprawdziłam Ewcię, a tam Adam :)))
      pozdrawiam Waszą dwójkę :)

      Usuń
  3. Ja jechałam wczoraj pociągiem. Zwykłe okolice, Wielkopolska, jakieś nie za piękne domy, pola, drogi. Szyba w oknie pociągu była brudna. I tak sobie patrzyłam przez tę brudną szybę, która była jedną wielką metaforą nieuważnego życia. Dzięki Chustce wiem, żeby nie patrzeć przez szybę, tylko otworzyć okno - i od razu kolory stają się żywsze, a świat piękniejszy. Niestety tak wielu jest tych, którzy świat widzą przez zachlapane błotem okiennice... Ważne, aby nie być jednym z nich.

    Witam i pozdrawiam,
    trzecia Ewa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. zastanowię się czy nie zmienić tytułu na "blog dla Ew ..."
    popacz Pani jak Taka niepozorna Chustka przestawia ludziom myślenie . szczęściem jest w tym całym burym świecie , że trafia się na takie kolorowe egzemplarze . mam jedynie nadzieję , że chociaż w części tych którzy deklarują jak bardzo na nich wpłynęła pozostanie coś na dłużej . mnie z pewnością pomogła poukładać pewne myśli które gdzieś tam się plątały po głowie prosząc o wypuszczenie na swobodę
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się BLOG DLA EW))))
    no to teraz już wiem kto zacz))

    OdpowiedzUsuń
  6. głęboko się nad zmianą tytułu zastanawiam ... tylko czy to nie będzie nazbyt lizusowskie ? no i będzie od razu widać , że jestem lesbijką

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zmieniaj, bo są też inne :) Dlaczego takie Ole mają być poszkodowane :)
    Pozdrawiam :)
    I albo dillbert56, albo Adam?. Bo oczopląsu dostanę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jako Adam? zacząłem podpisywac swoje komentarze gdy Ewa zalożyła bloga , mialo byc dowcipnie ;-) . dillbert to mój nick , z dawnych czasów wieloletniego czatowania , lubię go bo ten gostek z komiksów w dużym stopniu oddaje moje podejście do życia ze szczególnym uwzględnieniem życia w pracy .chyba już zostanę w takim rozdwojeniu . mam nadzieję że nie wymaga to leczenia ...jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  9. Mała uwaga korektorska: przecinki, kropki i inne tego typu dobra bez spacji nieśmiało proponuję.
    Chyba że to jakiś mega wielki artystyczny zabieg, którego najzwyczajniej nie ogarniam. ;)

    Powodzenia w blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  10. ciągle Ewa mi na to zwraca uwagę :-) ,a ja tak mam,ale zauważyłem,że na blogu będę musiał dostosować się do obowiązujących reguł...nie lubię reguł

    OdpowiedzUsuń
  11. bez spacji przed kropką czy przecinkiem, po - ja najbardziej odstęp się należy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. co ja poradzę że lubię symetrię ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Racja - Chustka i mnie pokazała ważne rzeczy -niby wiem, ale czasem człowiek zapomina!
    I proszę nie zmieniać dla Ew, bo co my, BIDNE SIEROTY,zrobimy?;))

    OdpowiedzUsuń
  14. A tak nieśmiało zauważam,że ...pierwsze koty - też początek mojego blogowania;)

    OdpowiedzUsuń
  15. bo koty to dranie som i wszędzie się wpychają ;-)

    OdpowiedzUsuń